Producten

Samen met

   
 

Veilig betalen
Nieuwsbrief




Aanmelden

Kan iedereen gebruik maken van huis1.nl?

Ja, huis1.nl is landelijk beschikbaar.
 

Is huis1.nl een NVM-makelaar?

Ja, huis1.nl is lid van de Nederlandsche Vereniging van Makelaars (NVM).
 

Waarom is huis1.nl zoveel goedkoper dan andere makelaars?

Andere makelaars bieden u doorgaans traditionele dienstverlening aan. Verkopen via huis1.nl is goedkoper omdat u zelf een aantal taken voor uw rekening neemt. Hierdoor bespaart u veel geld op de makelaarskosten. Door slimmer gebruik te maken van internet en automatisering, is huis1.nl ook goedkoper dan andere NVM internetmakelaars.
 

Wat doet huis1.nl voor mij?

De dienstverlening van huis1.nl is afhankelijk van het gekozen pakket. Voor het overzicht gaat u naar het menu 'huis verkopen'
 

Wat doe ik zelf?

Via huis1.nl bespaart u veel geld bij de verkoop van uw huis omdat u sommige dingen zelf doet, namenlijk:

  • Het schrijven van een verkooptekst.
  • Het maken van foto's.
  • Kopers uw huis laten zien.
     

Wanneer betaal ik de courtage?

Bij het geven van de verkoopopdracht vragen wij u de betaling te doen. Na registratie kunt u de verkoopopdracht geven. Dit kan op ieder gewenst moment. De betaling verloopt via het betalingssysteem iDEAL (ondersteund door Rabobank, Postbank, ABN-AMRO en ING-bank en andere).
 

Ben ik lang bezig met het invoeren van mijn woninggegevens?

Gemiddeld duurt het invoeren van uw woninggegevens één tot twee uur. U kunt op elk moment stoppen met invoeren en later verder gaan.
 

Is het moeilijk om woninggegevens in te voeren?

Het is zeker niet moeilijk om uw woninggegevens in te voeren. Na het kiezen van het pakket wijst alles voor zich. U gaat direct aan de slag met bijvoorbeeld het schrijven van een wervende verkooptekst. De verkoopopdracht geeft u als u de volgende stap wilt zetten.
 

Kan ik vanaf elke computer mijn woninggegevens invoeren?

Ja, dit kan vanaf elke computer met een internetverbinding.


Kan ik de ingevoerde verkoopinformatie later nog wijzigen?

Het wijzigen van gegevens zoals tekst en foto''s is altijd mogelijk. Ook nadat uw huis al op Funda staat, zonder extra kosten.
 

Welke documenten heeft huis1.nl van mij nodig?

Huis1.nl heeft de volgende documenten van u nodig:

  • Kopie legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart).
  • Kopie Eigendomsbewijs van de woning.

 

Indien het een appartement betreft vragen wij ook om:

  • De notulen van de laatste twee vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren (VVE).
  • Het meest recente financieel jaarverslag van de Vereniging van Eigenaren.
  • Het huishoudelijk reglement van de Vereniging van Eigenaren.
  • De splitsingsakte.

 

Tot slot, indien in uw bezit vragen wij kopiën van:

  • plattegronden en/of (ver)bouwtekeningen van de woning.
  • bouwtechnisch keuringsrapport.

Wij vragen wij u de documenten naar ons te mailen (in pdf-formaat).
 

De lijst van zaken. Welke zaken horen bij de woning en welke kan ik meenemen?

Alle zaken die onlosmakelijk bij het huis horen blijven normaal gesproken achter, zoals bijvoorbeeld een keuken met allerlei inbouwapparatuur. Ook vaste vloerbedekking of een parketvloer hoort normaal gesproken bij het huis. Zaken die wel mee te nemen zijn, zoals gordijnen, lossen kasten etc. noemt men roerende zaken. Het is gebruikelijk dat u aangeeft wat wel en niet achterblijft of desgewenst kan worden overgenomen. Wij hebben reeds een lijst met zaken voor u opgesteld, zodat u niets kunt vergeten. Onderdeel van het invoeren van de woninggegevens, is het invullen van deze lijst.
 

Hoe maak ik een goede verkooptekst?

Bijna alle teksten beginnen met een sterke koptekst van enkele regels, vervolgens een beschrijving van de indeling en daarna enkele bijzonderheden. Belangrijk is om alle sterke en unieke kenmerken van uw woning aan te prijzen, zoals ligging, originele details etc. Misschien heeft u nog een oude verkoopbrochure van uw woning liggen waar u informatie uit kan halen. Kijk ook eens naar teksten op onze website of op Funda om inspiratie op te doen.
 

Hoe maak ik goede foto's van mijn woning?

Zorg in elk geval dat uw huis opgeruimd en schoon is. Maak de foto''s op een lichte, liefst zonnige dag. De foto van de voorkant van uw woning dient bijna altijd als hoofdfoto. Maak deze foto niet vanaf een positie recht tegenover het huis, maar liever een beetje vanuit een hoek. Kijkt u maar eens op Funda! In ieder geval moet dit een ''liggende foto'' zijn. Probeer foto''s van binnen zo ruimtelijk mogelijk te maken. Vaak helpt het als u vanuit de hoeken van een kamer fotografeert en/of vanuit een iets lager punt. Maak genoeg foto''s zodat u de beste kunt gebruiken. Als u het toch te lastig vindt om zelf foto’s te maken, adviseren wij u gebruik te maken van een professionele fotograaf. U bestelt gemakkelijk en voordelig professionele foto's via uw account op huis1.nl.
 

Foto’s toevoegen, hoe werkt dit?

Het liefst ontvangen wij de foto's per We Transfer op volgorde van gewenste plaatsing op Funda.
 

Hoe lang blijft mijn huis op Funda?

Uw huis blijft op Funda totdat het verkocht is. Mocht u eerder willen stoppen met de verkoop, dan is dat uiteraard ook mogelijk.
 

Kan ik, als mijn woning op Funda staat, mijn vraagprijs nog wijzigen?

Ja, u kunt de vraagprijs wijzigen, ook nadat de woning al op Funda staat.
 

Bezichtigingen. Kan ik zelf wel een rondleiding geven?

Wij zijn van mening dat u de bezichtiging goed zelf kunt doen. U kent uw eigen woning en de buurt immers goed. Ook bent u voor een bezichtiging niet aan kantoortijden gebonden en kunt u uitgebreid de tijd nemen om kandidaten rond te leiden. Omdat kandidaat-kopers informatie graag uit de eerste hand ontvangen, wordt een persoonlijke rondleiding zeer op prijs gesteld.
 

Moet ik nog iets doen voor een bezichtiging?

Een goede eerste indruk is belangrijk! Zorg dat het hele huis schoon en opgeruimd is en voer, indien nodig, van tevoren kleine reparaties uit. Probeer kleine kinderen, alsmede grote en/of blaffende honden even 'uit te besteden'. Doe ‘s avonds overal het licht aan. Wees vooral vriendelijk, geef belangstellenden de tijd die ze nodig hebben en vertel enthousiast over de sterke punten van uw huis en uw woonomgeving.
 

Welke gegevens moet ik klaarleggen bij een bezichtiging?

Het is aan te raden een kopie van het eigendomsbewijs en tekeningen en plattegronden van de woning klaar te leggen. Ook kunt u de brochure van uw huis van onze website downloaden en uitprinten om aan belangstellenden mee te geven. Als het een appartement betreft dient u ook de notulen van de laatste twee vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren (VVE), het meest recente financieel jaarverslag, het huishoudelijk reglement en de splitsingsakte bij de hand te hebben.
 

Hoe lang duurt een bezichtiging?

De duur van een bezichtiging hangt sterk af van het type woning, de grootte van de woning en de kandidaten, maar natuurlijk ook van uw eigen presentatie. Gemiddeld kunt u rekening houden met een half uur.
 

Komen geïnteresseerden bij een bezichtiging alleen of nemen zij een makelaar mee?

Het is mogelijk dat bij de bezichtigingen een makelaar meekomt. Deze makelaar behartigt de belangen van de kopende partij, zoals wij uw belangen behartigen.
 

Kan het voorkomen dat er tijdens de bezichtiging al een bod wordt uitgebracht?

Het kan voorkomen dat er tijdens de bezichtiging al een bod wordt uitgebracht of onderhandelingen plaatsvinden. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de via huis1.nl aangeboden diensten, dient het bod door de kandidaat-koper bevestigd te worden via deze website.
 

Hoe zit het met verborgen gebreken?

U heeft als verkoper meldingsplicht. Dit houdt in dat u alle bekende gebreken, zowel juridisch als bouwtechnisch, aan de koper moet melden, anders kunt u later door de koper aansprakelijk gesteld worden. Door het correct en volledig invullen van de vragenlijst heeft u al antwoord gegeven op de meest belangrijke vragen.
 

Overigens is het niet zo dat u voor elk defect of gebrek dat na de eigendomsoverdracht aan het licht komt aansprakelijk bent. Tegenover de meldingsplicht van de verkoper staat namelijk de onderzoeksplicht van de koper. Als u niet zeker bent van de onderhoudstoestand van uw woning, kunt u ervoor kiezen een bouwtechnische keuring te laten uitvoeren. Een kopie van het rapport kunt u aan de belangstellenden meegeven bij de bezichtiging. Het is zonder meer verstandig om bij een bezichtiging alle relevante informatie aan een belangstellende te verstrekken, zoals een kopie van het eigendomsbewijs, (ver)bouwtekeningen en, indien van toepassing, stukken van de Vereniging van Eigenaren.
 

Hoe gaat het bieden op mijn woning?

Belangstellenden kunnen via huis1.nl een bod uitbrengen op uw woning. U ontvangt vervolgens een bericht per e-mail dat er een bod op uw woning is gedaan. Bij iedere bieding krijgt u advies van een ervaren NVM-makelaar hoe u het beste op de bieding kunt reageren. Daarna kunt u via de website een tegenvoorstel uitbrengen, het voorstel accepteren of afwijzen. Uw reactie zal, per email bekend gemaakt worden aan de bieder. Indien van toepassing zal de makelaar trachten de kandidaat-koper te bewegen om een beter bod uit te brengen. De bieder kan vervolgens weer reageren op uw (tegen)voorstel.
 

Wie doet de onderhandelingen?

Tijdens de onderhandelingen wordt u bijgestaan door een ervaren NVM-makelaar. U bepaalt uiteindelijk zelf wat uw tegenvoorstel wordt. Ook bepaalt u zelf of u een voorstel accepteert of afwijst.
 

Kan ik de vraagprijs van de woning tijdens de onderhandelingen verhogen?

Het is niet bepaald alledaags, maar het antwoord is ja. Tijdens een onderhandeling doen partijen vaak over en weer biedingen. Als de verkoper een bod aanvaardt, dan is er sprake van een koop. Als de verkoper een tegenbod doet, kan de koper door dit te aanvaarden, de koop tot stand brengen. Andersom kan dat ook. Als de potentiële koper een nieuw voorstel doet, dat afwijkt van het door de verkoper eerder gedane tegenbod, dan vervalt zijn eerdere bod. Dus ook als de partijen 'naar elkaar toekomen' in het biedingproces, kunt u ineens besluiten om toch uw tegenbod weer te verhogen (en de koper om zijn bod weer te verlagen). Het mag echter wel duidelijk zijn dat deze manier van onderhandelen meestal niet tot overeenstemming leidt!
 

Wat gebeurt er als ik een bieding geaccepteerd heb?

Als u akkoord bent over de verkoopprijs en overige voorwaarden, stellen wij bij verkoop via het Funda Silver en Funda Gold pakket de kooppakte op waarin alle afspraken worden vastgelegd. De koopakte versturen wij in PDF-formaat per e-mail aan u én de koper. U en de koper maken zelf een afspraak met elkaar om de koopakte te tekenen (telefoonnummers en dergelijke staan vermeld in de koopakte). De getekende koopakte dient te worden opgestuurd naar de door de koper gekozen notaris. Naam en contactgegevens van de notaris worden ook in de koopakte vermeld.

Bij verkoop via het Funda Basis pakket wordt uitsluitend de koopakte opgesteld indien u de module 'koopakte' bestelt.
 

Wie stelt de overdrachtsdatum vast?

De overdrachtsdatum vormt een onderdeel van de onderhandelingen en wordt dus door de koper en verkoper in overleg vastgesteld.
 

Kan ik altijd alleen beslissen over de verkoop?

In veel gevallen kunt u niet alleen beslissen over de verkoop van de woning. Dan moet er toestemming verleend worden door o.a. uw partner (indien gehuwd, langdurig samenwonend of op basis van een samenlevingscontract) en/of mede-eigen(a)ar(en) (partner, ouders, erfgenamen etc.). Dit wordt ook vastgelegd in de koopakte.
 

Als ik mijn woning verkocht heb, wanneer zal dan de koopsom worden overgemaakt?

De financiële afwikkeling vindt plaats via de notaris, tijdens de eigendomsoverdracht van uw woning. In de eerste plaats zal de notaris checken of, en hoeveel, hypotheek er nog op de woning zit. Indien van toepassing vraagt de notaris de aflossingsnota op bij uw bank. Daags voor de overdracht ontvangt u van de notaris de zogenaamde 'nota van afrekening'. Hierop ziet u precies hoeveel u na de eigendomsoverdracht krijgt overgemaakt (of in sommige gevallen, moet bij betalen). Afhankelijk van het tijdstip waarop de eigendomsoverdracht plaatsvindt ('s-morgens of 's-middags) worden de gelden nog dezelfde, of de volgende dag telefonisch overgemaakt.

 
 
 
 

Huis1.nl

T: 085 401 98 21
Whatsapp: 06-44234875
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag
van 9.00 tot 17.00 uur
E: info@huis1.nl
Grotestraat 69a
5141 JN 
Waalwijk


Algemene voorwaarden
Privacy
Mijn dossier